La passada edició del Barcelona Games World 2018 es va presentar en societat La revista d’ El Tecnològic resultat de l’esforç de dos projectes (6dNassos i el blog El Tecnològic) que un cop units han creat un projecte interessant dins el panorama català del periodisme de videojocs.
Gaming.cat us va portar l’exclusiva el juliol passat quan el blog de noticies de videojocs 3dnassos creava la revista 6dnassos en format digital on ells mateixos i diferents comunitats catalanes escrivien diferents pagines sobre les ultimes novetats del panorama de l’oci recreatiu.
La nova revista rebia l’acceptació de la comunitat videojugadora catalana però, a pesar de tots els suports que rebia i de la qualitat notable per la seva curta vida, van cessar la seva activitat i un missatge al twitter expressava un canvi a la seva trajectòria amb una aturada temporal tant del blog com la revista.
Final de projecte o gir de rumb?
Era el final del projecte? O era un gir de rumb que els portaria mes lluny? No vam haver d’esperar molt ja que a principis de setembre es feia publica la gran noticia: neix “El Tecnològic”, la nova revista de videojocs en llengua catalana, gracies a la unió entre 3dNassos amb en Sergi Palacios Caimons (TW @sergipalacios) i El blog El tecnològic amb en Roger Mitats Vallvé (TW @rogermitats). Gracies a l’experiència de llarg recorregut d’El Tecnològic el projecte pren un caràcter seriós i professional ja que aquest blog te els orígens en l’anterior blog PCatala.
Si voleu llegir la resta de revistes en format digital entreu a aquest enllaç.
La revista en format físic
Que aportava aquesta revista que es diferencies del projecte 6dnassos? El format físic. I no es tractava de cap clickbait o estratègia de màrqueting agressiu: el tercer numero de la revista va tenir una tirada única en format físic que van anar entregant als seus fans durant el Barcelona Games World 18.
Per la pròxima edició han creat un Patreon per poder costejar la redacció i publicació de la revista.
Ens hem posat en contacte amb ells per fer-los varies preguntes relacionades amb el seu projecte i la seva projecció.
Pireta.Cat: Bon dia companys del la Revista El Tecnològic, primer de tot gracies per rebre’ns a fer aquesta petita entrevista i felicitar-vos per la feina feta a favor del català.
Volem saber mes del vosaltres projecte, quina motivació us porta a començar una revista en format físic i a dedicar exclusivament molt de temps per complir aquest somni?
El Tecnologic: En primer lloc, creiem que una revista en paper és un dels formats més atractius i inevitablement nostàlgics per al sector dels videojocs. Anar a buscar el teu exemplar al quiosc és un dels records que millor guardem. D’alguna manera, volem reviure aquesta etapa en català i a la vegada ser un punt de trobada per a les diferents comunitats catalanes del videojoc.
La nostra inspiració prové de publicacions com les revistes Games Tribune o EDGE. Contingut de qualitat dins d’un sol producte que s’allunya del model simplista del periodisme de videojocs actual.
P.C: Quins altres objectius teniu com a revista? Més redactors, més àmbits, més pàgines…
ElTec: El nostre objectiu com a revista és anar millorant progressivament tant els continguts com els aspectes de producció i distribució. Ens agradaria professionalitzar-la i constituir-nos com una entitat mentre ens fem un lloc dins la comunitat. Volem ser una publicació de referència per un públic compromès amb la llengua, amb el contingut de proximitat i, per suposat, aficionat als videojocs.
P.C: L’hauríeu començat fa 5 anys aquest projecte? O l’hauríeu començat més endavant?
ElTec: Certament, engegar una revista en paper és una aposta força arriscada actualment, però a la vegada creiem que era més necessària que mai. Fa 5 anys potser no era tant evident, però a Catalunya tenim una gran indústria del videojoc que es valora més a l’estranger que a casa nostra. També creiem que hi ha un públic (en el que ens incloem) totalment desatès que vol consumir contingut en llengua catalana sobre videojocs i oci digital.
P.C: Quina resposta heu rebut de les institucions? I dels vostres seguidors i seguidores?
ElTec: El projecte ha tingut una molt bona acollida entre la comunitat catalana més propera. Potser no tenim encara un gran volum de lectors i lectores, però a la vegada es tracta d’un públic molt fidel i que coincideix amb les nostres aspiracions i interessos. La resposta de les institucions també ha estat positiva, sobretot dels companys i companyes de Cultura Digital, però entenem que encara tenim un llarg camí a recórrer per guanyar credibilitat i que altres institucions ens vegin amb més rigor.
P.C: Veieu una sortida professional amb la vostra revista?
ElTec: És una aspiració que actualment està molt lluny, però creiem que la revista pot ser una sortida professional. Potser no per guanyar-s’hi la vida. De fet, tampoc és la nostra intenció. El nostre desig és que l’edició en paper pugui tirar endavant i que el públic gaudeixi del que fem.
P.C: Si en un futur la revista acaba sortint al carrer, quin preu li posaríeu?
ElTec: El sistema actual de mecenatge que hem llançat és una bona manera de finançar la revista. Els preus tenen l’objectiu de recuperar les inversions que farem en la producció, impressió i distribució de la revista. Ara bé, si aconseguim una base de lectors i lectores més grans, podrem abaratir costos, reduir el preu i treure la revista al carrer sense dependre del mecenatge. En definitiva, com una revista professional. No sabríem dir un preu, ja que depèn de molts factors.
P.C: Voleu agrair algú que us hagi ajudat?
ElTec: I tant! Volem donar les gràcies a tothom qui ens està donant suport per finançar els propers números en paper. També als companys i companyes de Cultura Digital, així com a totes les comunitats amb qui col·laborem: Nintenhype, Xe Quin Pasme, Oldschoolgamescat, Tadaima, la Federació Catalana de Clash Royale, Futbol Digital Català, etc. Finalment, agraïm a Gaming.cat la seva tasca potenciadora de la comunitat catalana, el seu suport i difusió i l’oportunitat que ens ha donat amb aquesta entrevista. Tots junts som molt grans!
Jugador de Quake i AgE2 a traves d’un mòdem de 56Kbs, sobrevivent de la guerra dels 16bits i observador internacional del naixement del LoL quan era un nou nat anomenat DotA als mapes personalitzats de Warcraft 3. Mai entendre el WallHack i l’AutoAim dels que juguen al CS i els reports absurds de partides d’ eSports de competicions de 8à regional. Enginyer i químic per els matins i jugador d’ Ingress i Pokemon Go per les nits. Diuen que a vegades faig directes a twitch.tv/PiretaCAT i que tuitejo en català a @PiretaCAT
[…] voleu conèixer més el projecte, us recomanem donar una ullada a l’entrevista que els vam fer fa uns mesos i seguir-los a Twitter per estar al dia de la seva […]